
Kishírek a nagyvilágból
2020 a megújulás éve sokaknál. Nincs ez másként az Adobe esetében sem. Elég látványos lett az arculatváltás, ami a logókat illeti.
Fotós és grafikus berkekben sokan ismerjük már az Adobe logóját. A régi logót 1993-ban vezették be és vélhetően ekkor is védették le. Azóta eltelt 27 év… ejha jó sokáig kitartott. Most viszont a cég úgy gondolta, hogy ideje változtatni a régimódi stíluson, és valami egyszerűbb, de a korábbi verzióhoz hasonló logót szerettek volna kreálni, ami állításuk szerint minden felületen egységesen és jól fogja reprezentálni a céget. Hát nagyjából sikerült. Ennek a kb. 10 perces műveletnek a lényege, hogy inverz módon, egy piros háttér elé helyezték a korábbi változatot, és a fekete feliratból lett fehér. Jópofa, de azért … na mégiscsak egy nagy amcsi cégről beszélünk, picit alul lett ez tervezve. :J Ha már a háttér szóba került itt kellőképpen ki lett hangsúlyozva a press anyagban, hogy egy mély vörös szín adja a fő elemet, ami melegebb és “kortársabb” (szabad fordításban, jelentsen ez bármit is).
Node, itt még nincs vége a Creative Cloud logó is átesett egy frissítésen, ez már azért jobb lett úgy gondolom, kicsit hajaz az Instagram logójára szerintem, de mindenképpen pozitív, hogy nem az az unalmas piros-fehér kombó. A cég állítása szerint ezzel a módosítással sokkal egyszerűbben kicsinyíthetjük, vagy épp nagyíthatjuk azt, miközben megmarad a logó egyértelmű karaktere, formája, íve… stbstb.
Végezetül pedig pár szó a programok logójáról. Ami a legfontosabb, hogy elhagyják a keretet a széleken, és egységesen lekerekített sarkokat kapnak (Pl. Bridge és a LR is szögletes perpill), továbbá egyes további programoknál a 2 betű helyett, akár 3-ból is állhat majd (PsC – PhotoShop Camera).
Ezeket az újításokat folyamatosan és fokozatosan vezetik be. Márciusban kezdték el, aztán tudjuk mi történt, megállt az élet, de most folytatják az átállást.