Kezdőlap » Rövidhírek » SONY A7SIII vs. Canon Eos R6

SONY A7SIII vs. Canon Eos R6

Hirdetés:

 

Sony A7sIII vs Canon Eos R6

Talán nem hangzik erősnek, de az idáig a milc vonalat “birtokló” SONY végre kihívóra talált a Canon részéről, vagyis elmondhatjuk, hogy bár sokat kellett várni, de végre van egy kellemes verseny a felhasználók kegyeiért a tükörnélkülieknél. Most egyelőre ne vegyük ide a Nikon milc vázakat, mert jelenleg még – szerintem a szerk. – nem tart ott a technológiájuk, hogy a SONY-val versenyre kellhessen (A Canon – Nikon összehasonlítás még várat magára, de nem kizárt, hogy még idén meglesz). Majd jövőre, 2021-ben, amikor kihozzák várhatóan a Z8-at, akkor már nem biztos, hogy fedni fogja a valóságot e soraim. :J

Az utóbbi időben csak azt láttuk, hogy a Canon R5-tel hasonlítják össze a SONY legújabb A7s3 vázát, ami talán érthető valahol, hiszen mind a kettő jelenleg a márka zászlóshajója, de mi úgy gondoltuk, hogy talán relevánsabb lenne az R6-al való összevetés. Összeraktam egy táblázatot a legfontosabb specifikációk alapján. Természetesen lehetne még tovább boncolgatni, de úgy gondolom ezen adatok alapján már kellő képet kaphatunk a két váz közti – minimális – különbségekről.

Sony A7sIII Canon EOS R6
12 MP full frame Exmor R CMOS szenzor, Bionz XR processzorral Felbontás 20 MP full frame CMOS szenzor, DIGIC X processzorral
5 tengelyes
*5,5 fokozat (CIPA szabvány alapján. Kizárólag billentési/fordulási rázkódás esetében. Felhelyezett Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA objektívvel. Hosszú expozíció NR kikapcsolva.)
Stabilizátor 5 tengelyes
* 8 fokozatú, a CIPA szabvány alapján, RF 24-105 mm F4 L IS USM objektívvel használva 105 mm-es fókusztávolság mellett
102 400 Max. ISO érzékenység 102 400
Fast Hybrid AF (fázisérzékelős AF/kontrasztérzékelős AF)
759 AF pont
Fókuszrendszer és AF pontok Dual Pixel CMOS AF,
1053 AF pont
Sorozatfelvétel: Magas+: 10 kép/mp, Magas: 8 kép/mp, Közepes: 6 kép/mp, Alacsony: 3 kép/mp Sorozatfelvétel 12 kép/mp Servo AF mellett

20 kép/mp elektronikus, csendes zár és Servo AF mellett

1 440 000 pixel, érintős Hátsó LCD 1 620 000 pixel, érintős
9 437 184 millió pixel! / 0.9x nagyítás EVF 3,69 millió pixeles / 0,76x nagyítás
SD-SDHC (UHS-I/II-kompatibilis),
SDXC (UHS-I/II-kompatibilis),
CFexpress Type A
Kártyafoglalat 2 db SD/SDHC/SDXC és
UHS-II kompatibilis
kb. 128,9 × 96,9 × 80,8 mm, 699g Méretek, súly kb. 138,4 × 97,5 × 88,4 mm, 680g
2020.07.28. Megjelenés 2020.07.09.
1.600.000 forinttól Ára 990.000 forinttól

Nos, akkor nézzük mit mondanak nekünk az adatok, de mielőtt ebbe belemennék, pár szó erejéig emlékezzünk meg magáról a designról is.

Ahogy egymás mellé raktam a két vázat szabad szemmel szinte alig van eltérés. Ami elsőre szembetűnik mindenkinek, így gondolom neked is a hátsó LCD. Igen mind a kettő közel azonos méretű, pixelszámban is közel van egymáshoz, ami ugye a felbontásban játszik szerepet, mind a kettő vertikálisan kihajtható, érintőképernyős. Magassága is szinte csontra ugyan az, és meglepő módon a súlyuk is hasonló. Eddig gyorsan meg is vagyunk, aztán hirtelen felérünk az EVF-hez no és ott a SONY javára brutális előny van felbontásban 9,4 MP vs. 3.7 MP, azért az sejtet valamit, nem? Azt mindenképp, hogy ha belekukkolsz szemeiddel, még a hátsó LCD-nél is részletgazdagabb képet láthatsz. Az más kérdés, hogy miért nem az LCD-t turbózták jobban fel, node majd a kövi modellnél, amihez nem kell sok fantázia, hogy milyen nevet fog viselni. :J
Ha már itt a felbontásoknál vagyunk mindenképpen érdemes megemlíteni a szenzornak a felbontását. Ugye mind a kettő Fullframe, nincs crop – szuper – szenzorméret is ugyan akkora, de magában a pixelszámban van picit eltérés, és itt most kivételesen a Canon javára. Természetesen a képfeldolgozást a legújabb proci végzi, ki-ki a maga szerkezetével. Ez mondjuk kicsit szintén a Canon R6 javára billenti a mérleget, hiszen sorozatfelvételben sokkal jobb értékeket mutat, és fókuszpontokban is elhúz bőségesen az R6.

Az 5 tengelyes vázba rakott képstabi  és a legmagasabb ISO kiegyenlíti a versenyt, de csak átmenetileg, hiszen azt a csomó képet valahol tárolni is kell, és bár mindkét váznál van 2 kártyafoglalat, nem mindegy, hogy az SD vagy a CF Express vonalon nézzük. Mindkettőnél támogatja az UHS-II szabványt, de a SONY által is gyártott CFexpress Type A jóval gyorsabb írás/olvasási sebességed produkálhat társainál. Ez mondjuk kicsit ellentétben van a sorozatfelvétellel, de ne feledjük el, hogy ezeket a vázakat videózásra is használják, ahol már előjönnek a kártya hátrányai, vagy épp előnyei.

Zárásként ne feledkezzünk meg az árról sem. A SONY árképzése nem mondható teljes mértékben magyarországi viszonylatban felhasználóbarátnak, már csak ha azt nézzük, hogy a Nikon Z6 váz kb. 600.000 forinttól elérhető, adapterrel együtt sem kerül 800.000-nél többe. Ehhez képest a Canon R6 közel millás ára is “szemöldökráncolós”, de még mindig piacbarátabb talán – húú mit fogok kapni ezért . :J

Ám a SONY mégis egyfajta életérzést ad a felhasználóknak, egy minőségi vázba pakolva. Ehhez hozzájön még az igen jó akkumulátor fogyasztás, szóval, ha most kellene hirtelen választanom a kettő gép között, akkor ezek ellenére is a Canon felé húzna a szívem, és nem feltétlen az ára miatt.

Neked van tapasztalatod a SONY vázakról, esetleg megvan valamelyik neked?

Petyusz
Social:
Latest posts by Petyusz (see all)

Ez is érdekelhet:  Panasonic GH5 MKII